Vai al contenuto
  • Il teatro
    • Il teatro
    • Scheda tecnica del Teatro
    • Gallery
    • Diario di scena
  • Programma
    • Mutamenti
    • Teatro
    • Musica
    • Cinema
    • Danza
    • Laboratori e incontri
  • Progetti
    • Audience revolution
      • Audience Revolution 2024
      • Audience revolution 2023
      • Audience revolution 2022
      • Audience revolution 2021
    • DAMS Music Festival
      • Edizione 2025
      • Edizione 2024
      • Edizione 2023
      • Edizione 2022
    • Vite in musica
      • Edizione 2024
      • Edizione 2023
      • Edizione 2022
      • Edizione 2021
    • Overground
      • Edizione 2025
      • Edizione 2024
      • Edizione 2023
    • Roma Tre Jazz Band
    • Coro Roma Tre Palladium
    • Ecoritmi
    • Le parole non bastano
      • Edizione 2024
      • Edizione 2023
      • Edizione 2022
    • Herencias
      • Edizione 2025
      • Edizione 2024
      • Edizione 2023
      • Edizione 2022
    • Shakespeare encore
    • Università
    • Scuole
    • Territorio
    • Archivio
      • Dancing Movie Stars
      • Rome on the screen
      • Sei personaggi in cerca d’autore
  • Fondazione
    • Chi siamo
    • Statuto
    • Fondazione trasparente
    • Bandi e avvisi
    • Come donare
  • Biglietti
  • Contatti
  • Il teatro
    • Il teatro
    • Scheda tecnica del Teatro
    • Gallery
    • Diario di scena
  • Programma
    • Mutamenti
    • Teatro
    • Musica
    • Cinema
    • Danza
    • Laboratori e incontri
  • Progetti
    • Audience revolution
      • Audience Revolution 2024
      • Audience revolution 2023
      • Audience revolution 2022
      • Audience revolution 2021
    • DAMS Music Festival
      • Edizione 2025
      • Edizione 2024
      • Edizione 2023
      • Edizione 2022
    • Vite in musica
      • Edizione 2024
      • Edizione 2023
      • Edizione 2022
      • Edizione 2021
    • Overground
      • Edizione 2025
      • Edizione 2024
      • Edizione 2023
    • Roma Tre Jazz Band
    • Coro Roma Tre Palladium
    • Ecoritmi
    • Le parole non bastano
      • Edizione 2024
      • Edizione 2023
      • Edizione 2022
    • Herencias
      • Edizione 2025
      • Edizione 2024
      • Edizione 2023
      • Edizione 2022
    • Shakespeare encore
    • Università
    • Scuole
    • Territorio
    • Archivio
      • Dancing Movie Stars
      • Rome on the screen
      • Sei personaggi in cerca d’autore
  • Fondazione
    • Chi siamo
    • Statuto
    • Fondazione trasparente
    • Bandi e avvisi
    • Come donare
  • Biglietti
  • Contatti

 LA MISSIONE DI ANOMAN

31 Ottobre 2023 • h. 20.30

Teatro Palladium

Biglietti
Vent'anni nel presente
Programma

Spettacolo di Teatro delle Ombre Giavanesi 

L’appellativo Wisnu Wara significa metaforicamente “la potenza divina” (letteralmente l’unione di Wisnu o Vishnu-Hari, e Wara o Shiva-Hara, due delle divinità induiste che assieme a Brahma formano la trimurti. La fusione Hari-Hara o Wisnu Wara simboleggia l’unione delle due figure divine, dalla quale scaturisce la duplice energia creatrice e distruttrice), mentre Gong è il termine che, nell’uso comune in Indonesia, indica un ensemble gamelan.
L’ensemble si è formato nei primi anni 2000 sotto la direzione del professor Giovanni Giuriati. Dal 2007 il gruppo opera in convenzione tra le ambasciate indonesiane (in Roma e presso la Santa Sede) e La Sapienza Università di Roma nell’ambito della formazione e divulgazione della musica indonesiana. Attualmente il gruppo si compone di una quindicina di musicisti. Ilaria Meloni e Daniele Zappatore si occupano della direzione e coordinazione artistica.

Gruppo di Parigi: Compagnie Pantcha Indra 

Christophe Moure

Ni Kadek Yulia Puspasari

Joko Susilo

Thomas Garcia

Gruppo di Roma: Gong Wisnu Wara (KBRI Vatikan)

 Giovanni Giuriati

Gabriella Santini

Ilaria Meloni

Daniele Zappatore

Gianluca Chelini

Michela Piergentili

Federico Rossi

Sara Antonini

Alessandro Susca

Spettacoli legati alle arti tradizionali indonesiane a Parigi.

Pancha Indra 

La compagnia sviluppa l’arte e la cultura indonesiana in forma scenica, sia tradizionale che contemporanea. I diversi set di gamelan di Pantcha Indra sono un riferimento in Europa. Hanno già avuto l’opportunità di suonare in luoghi prestigiosi come: La Philharmonie de Paris, il museo Guimet, il museo Quai Branly, il teatro Chatelet, il TJP di Strasburgo, la Cité de la musique, l’Institut of Islamic Cultures di Parigi, la casa della Musica (Nanterre), il festival di Chinon, Il Museo delle Arti Asiatiche (Nizza), i Conservatori di Gennevilliers, Créteil, Cergy, Pontoise…

Con il sostegno dell’Ambasciata indonesiana, Pantcha Indra sta costruendo legami speciali con le istituzioni e i Dalang (maestri burattinai-narratori del wayang, teatro tradizionale indonesiano) in Indonesia e nel mondo.

Il Gamelan

Il gamelan è una pratica musicale aperta a tutti i pubblici: amatori, musicisti esperti e non, bambini. L’apprendimento di questo strumento avviene mediante trasmissione orale. Devi essere almeno quindici persone per poter mettere insieme un set gamelan. La compagnia sviluppa anche piccole forme contemporanee ispirate al gamelan e alle tradizioni di danza e marionette legate a questa pratica.

Introduction


The Ramayana, is an ancient Indian epic (there are two Indian, The Mahabharata and the Ramayana) that spread throughout South-East Asia and the Himalaya, is aptly suited to spectacular and highly entertaining stage productions. The oldest known written version is in Sanskrit and verse. It is attributed to the legendary Indian poet Valmiki.
The Ramayana comprises seven books or Kandas: Balakanda, Ayodyakanda, Aranyakanda, Kiskindakanda, Sundarakanda, Yudakanda and Utarakanda). Balakanda is the first Kanda of the Ramayana focuses on the childhood of Rama his married to Sinta and his banishement from Ayodya. Ayodyakanda is centered around Rama exile from Ayodya, Bharata attempt to convince Rama to return to Ayodya, and Rama’s decision to remain in exile. Aryakanda is the third kanda of the Ramayana describe Rama in the forest, his counter with Surpakenaka and his meeting with Hanuman. Kiskindhakanda tells the story of Rama’s journey to Kishkindha, his friendship with Hanuman and Sugriwa and his battle against Vali (Subali). Sudarakanda describes Hanuman’s journey to Alengka to find Sinta, his meeting with Sinta and his battle against ogres of Alengka kingdom. Yudhakanda focuses on the battle between Rama and king Rahwana including the defeat of Rahwana and return of Sinta to Ayodya. Utarakanda is the final kanda of the Ramayana about Rama’s reign as the king of Ayodya, decision to banish Sinta from the kingdom, and Sinta return to earth. The Anoman duta (Anoman’s mission) episode is depicted here in the form of a “shadow theater”, the wayang kulit, as seen in Java. The dalang who manipulates the puppets and narrates the episode is accompanied by gamelan musicians.


Episode summary


« Anoman’s mission »
Rama recalls the kidnapping of his wife Sita by the demon Rawana. Jathayu, king of the eagles and
Rama’s ally, tries in vain to rescue Sita. He is killed by Rawana.
Rama meets Anoman and asks him to go on a mission to the kingdom of Alengka to check on Sita’s
condition. Rama entrusts him with his Sotya Ludira ring (red diamond wedding ring) to make contact
with Sita and reassure the princess.
Anggada (son of Subali) challenges Anoman to test his worth.
Meanwhile, at Arga Soka, Alengka’s garden in the kingdom of Rawana, the demon tries to seduce
Princess Sita. He offers to marry her, but the princess is not fooled and does not give in to his advances.
Anoman arrives on the scene, joins Sita and explains that he is Rama’s envoy. He gives the princess
the Sotya Ludira ring as proof.
Anoman is spotted by Alengka’s army. Indrajit, Rawana’s son, sends one of his secret weapons, Naga
pasa (poisoned dragon). Anoman retaliates by transforming himself into a giant thanks to his power
triwikrama (he swells with anger) and destroys Arga Soka’s palace garden with fire.”


Torna a Vent'anni nel presente
[prevnext]

Contatti

  • Piazza Bartolomeo Romano, 8
    00154, Roma – Italia
  • +39 06 57332772

Social

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

Privacy Policy / WebDesign BIGSUR.it / © 2021 Fondazione Roma Tre Teatro Palladium - C.F. 97886260583 - P.I. IT14241931006